Followers

::Sekupang Untuk Korang,Sejuta Untuk Aku::

Monday, December 28, 2009
SALAM PADA SEMUA GENG

tengah aku duk pikiaq ape la yang aku nak hapdate blog ni
tetibe muncul lak duit sekupang kat poket aku
misteri sungguh...dipercayai diletakkan oleh Jin Notti ataupun sahabat handainya (dah stat merepek dah)

actually (kembang idong speaking),
nak tanya kat semua pembaca la.
parent korang memang ada bagi duit poket tak kat korang?
tak kire la setiap minggu, bulan ataupun tahun.


boleh pulak camni...

kalau aku memang tak ada
sebab parent aku memang tak bagi
kalau nak beli barang mintak je duit
time tu jugak dapat
terutamanya mak aku la
kalau nak mintak kat bapak agak tidak berani...hahaha

tapi sebenarnya mak aku ada langkah bijak
dia akan simpan duit kami adik beradik
macam duit belanja mahupun duit raya
lepas tu bila dah menggunung
dia akan tunjuk la hasil kutipan bahagian kami
memang terkezut la
senyap-senyap je dah kumpul beratus-ratus hinggit
lepas tu simpan la dalam bank
dan sikit duit buat makan ramai-ramai kat pizza ataupun tempat makan yang best-best
 
respek la sama mak aku
boleh lantik jadi menteri kewangan ni...

kalau aku tengok trend sekarang
memang parent akan bagi duit belanje a.k.a duit poket
dan anak diorang suka hati la nak abiskan time tu jugak ataupun tak
selagi cukup untuk hidup sebelum menanti duit poket minggu, bulan ataupun tahun seterusnya

anda pulak bagaimana..?


1 comments:

Aidi-Safuan said...

huhu...saje je cakap nak simpan tuh.nanti dia guna duit tuh.hehehe

Post a Comment

"komen mengomen amalan mulia,
jom pakat tulis penuhkannya"

 
DE SOUZA CORNER © 2010 | Designed by Blogger Hacks | Blogger Template by ColorizeTemplates