Followers

::Nelayan Moden Beraksi::

Saturday, January 9, 2010
SALAM KE ATAS ANDA SEMUA

sekarang ni memang sangat sengal-sengal satu badan
kalau ada bini kerusi OGAWA kan syok


baru lepas jaga ngan tengok-tengok ikan ternakan aku
ni pun gagahkan jugak menaip
nasib baik menaip pakai jari je
kalau pakai satu badan tak terhapdate lah blog aku ni sampai tahun depan

aku baru saja balik dari tengok anak-anak ikan aku
HA, ANAK IKAN!
yup, anak ikan...
ha,mulalah nak pikir ke alam ke biru-biruan

ni bukan anak ikan yang hangpa pikir tula
ni betul-betul punya anak ikan
aku ni kalau hangpa nak tau
ambil kursus AKUAKULTUR
yang ternak ikan tu
bagi hangpa makan tiap hari

mula dari semester lepas
kami kena latih untuk ternak ikan sendiri
lepas tu jual sebagai latihan perniagaan kami
dan duit tu untuk biayai kami punya praktikal di JEPUN



(wei, zack. nanti jumpe hang kat JEPUN)
INSYALLAH kalau ada rezeki...

bawah ni gambar-gambar disekitar ladang ternakan ikan di universiti aku
layan jela
aku dah penat nak mengeja sambil menaip ni...




ni geng group aku dengan salah satu tangki ikan ternakan kami


pellet (makanan ikan). mahal giler la.kalah belanja makan aku sebulan



cam pekerja kontraktor lak

 
gurlfren kawan perempuan aku



batu untuk aeration (pengudaraan) dalam tangki



suis letrik yang bagak mahut...



tangki ternak ikan...syok maa dapat nyelam dalam ni








0 comments:

Post a Comment

"komen mengomen amalan mulia,
jom pakat tulis penuhkannya"

 
DE SOUZA CORNER © 2010 | Designed by Blogger Hacks | Blogger Template by ColorizeTemplates