Followers

::Marah Biar Bertempat::

Friday, January 8, 2010
SALAM

lama sudah tidak berhapdate blog ni
bukan apa
malas nak menghadap laptop memanjang


Tadi tersentak jugak bila terbaca di akhbar
sebuah gereja di Desa Melawati terbakar dibakar
dan pastinya perkara ini ada kaitannya dengan
isu pengunaan nama ALLAH oleh non muslim

tergerak untuk memberi respon terhadap insiden yang cukup memalukan ini
tidak sepatutnya tindakan yang membabi khinzir buta ini dilakukan
Islam menggesa umatnya agar menghormati rumah ibadah agama lain
juga menghormati kebebasan beragama dalam masyarakatnya
(hanya dipakai guna oleh non muslim)

namun tindakan membakar gereja ini amat tersasar jauh dari ajaran Islam
jangan sebab nama ALLAH digunakan oleh orang kristian
kita umat Islam sanggup membakar rumah ibadah mereka

"mereka sudah melampau...ini saja cara mengajarnya."

mungkin ada individu yang mengatakan begini
namun apa gunanya kita membela dan menjaga nama Allah itu
sedangkan perintah Allah yang menyuruh kita menghormati rumah ibadah agama lain pun
kita langgar
memang cakap tak serupa bikin

seharusnya umat Islam harus bertenang menghadapi masalah ini
usahlah terlolong-lolong memaki hamun non muslim
Islam sebagai agama yang adil mengajar kita berbincang dan berdiplomasi 
menyelesaikan masalah ini

hanya ini yang diharapkan
agar umat Islam tidak terlalu mengikut perasaan

Ingat janji Allah

ISLAM PASTI KEMBALI GEMILANG!

p/s : doakan masalah ini akan selesai dengan jalan yang betul dan aman...

4 comments:

aisha wUtevA!! said...

salam singgah,

hah??? bia bet0l??
aduusshhh, makin besar nmpknye isu nih..
kenape la p wat cam nih. ter0k2!
makin x aman lah malaysia lepas nih. adeeehh~

acap de souza said...

aisha : doakan mslh ni dpt diselesaikan dgn jalan yg btul...

F I T said...

kerajaan suh bertenang..tanak a perang cam kt iraq tu..sesama kaum pn nk bertelagah..bila dh mati bergelimpangan baru nk menyesal..takde guna dah masa tu..bersyukur a negara kita tak jadi gitu..

PrinCe_TopEx said...

aku setuju gyle ngn ape yg ko tulis..terpekik sane snie..mcm org xde ilmu..

Post a Comment

"komen mengomen amalan mulia,
jom pakat tulis penuhkannya"

 
DE SOUZA CORNER © 2010 | Designed by Blogger Hacks | Blogger Template by ColorizeTemplates