Followers

::Hari Ini Kita Bersahabat, Sampai Bila-Bila Kita Tetap Sahabat::

Saturday, April 23, 2011
jam 1 pagi
mata masih tak dapat nak ditutup
pandangan terarah ke timbunan album gambar yang tersusun rapi
yang hampir berhabuk tak terusik di dalam almari buku bilik aku
sehelai demi sehelai halaman album diselak
meneliti setiap gambar silam yang tersimpan kemas
memori zaman persekolahan terimbau kembali
wajah satu persatu sahabat bermain dalam ingatan
yang paling aku ingat adalah 4 orang sahabat yang akrab dengan aku

merekalah penghibur hati tatkala berduka dimarahi ustazah angkara tak hafal surah hafazan
merekalah sahabat sepermainan tika beriadah di taman permainan setiap petang selepas sekolah agama
dan yang paling aku ingat
merekalah teman team basikal berkonvoi tiap kali hari raya menziarahi rumah cikgu dan rakan-rakan lain




Syafiq Afandi
teman yang paling lincah
paling sempoi
dulu sekolah rendah jadi biasa-biasa je
masuk sekolah menengah terus bergeliga
kalah kami semua
dengar sekarang sambung kat UiTM Puncak Alam sana

Rahimi
teman ala-ala bonzer
pi rumahnya kalau tak jumpa kucing memang tak sah
selalu basikal maknya jadi peneman
pi sekolah, pi konvoi raya
sekarang jadi student poli sabak bernam

Shazwan 
ni sahabat aku yang special
ape taknya
dari sekolah rendah sampai sekarang
gaya tak penah berubah
yang tak boleh blah
dia ni suka marah-marah time main bola
tak kira time PJ maupun match sebenar
(jangan marah aku ek wan..hehehhe)

dan sahabat yang paling aku kagumi
Allahyarham Nur Asyraf
arwah ni aku start kenal time darjah 5
tak macam 3 kawan aku yang atas ni yang aku kenal sejak darjah 1 kot
sebab arwah budak lompat (ambil exam PTS darjah 3 lompat masuk darjah 5)
arwah ni dah kira macam kembar aku 
nama pun dah hampir sama
selalu cikgu salah panggil aku sebagai dia dan dia sebagai aku
sangatlah bergeliga
selalu aku dengan arwah fight no dalam kelas
kalau aku no.1 dia akan no.2 dan sebaliknya
namun pada suatu malam
time tengah sibuk dengan orientasi baru masuk universiti
aku dapat 1 mesej yang betul-betul melemahkan lutut aku untuk berdiri
berita pemergiannya akibat kanser tulang yang dialaminya
alhamdulillah aku sempat berjumpa dengan dia lebih kurang 2 bulan sebelum tu
aku betul-betul tak dapat menerima berita tu
namun Allah lebih menyayanginya
aku redha dan pasrah akan rencana Illahi

Buat Syafiq, Rahimi , Shazwan
aku dedikasikan posting kali ni
atas persahabatan kita semua
moga korang semua terus berjaya dalam bidang masing-masing
tapi yang penting persahabatan kita jangan pernah bernoktah


Al-fatihah buat
 Allahyarham Muhammad Nur Asyraf bin Mohd Sadni





Kisah Cinta


Dulu kau berdiri bersamaku
dan saling mengukir janji
bahwa kau kan selalu ada disini
susah senangku bersama kau tempuhi
ku hargai

kini kau dimana
meninggalkan ku sendiri tak berdaya
pesanmu padaku janganlah bduka
jangan menangisimu bila kau tiada
ku mencuba..

air mata pun jatuh ke pipi
mengingkari janji yang ku beri
kisah cinta sahabat sejati
tak berakhir bila engkau pergi
sahabatku kau kan kurindui
kerna kau takkan kembali

walau kau disana
namun doaku kan selalu bersama
maaf kernaku tak pernah tuk berkata
bahwa kaulah teman yang paling sempurna
yang ku ada..

0 comments:

Post a Comment

"komen mengomen amalan mulia,
jom pakat tulis penuhkannya"

 
DE SOUZA CORNER © 2010 | Designed by Blogger Hacks | Blogger Template by ColorizeTemplates