Followers

::Al-kisah Anak No.2::

Monday, May 2, 2011
ni ada sikit kajian la tentang anak nombor dua
aku ni anak kedua la
jom tengok ape la alkisah anak ke dua ni



ANAK MANJA IBU 
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu.   

ANAK DEGIL 
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. Semua dia je yg betul..dalam ramai-ramai adik beradik dia je yang KETEGAQ (degil) .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh-sungguh… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..  

TAK PANDAI PUJUK 
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..   

BERCINTA 
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …  

 HITAM / PUTIH 
Apa yang dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam tu hitamlah, kalau putih tu putihlah ….degil tak boleh toleransi  

 HATI 
No 2 ni juga nampak je keras…tapi hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka
  
 BERDIKARI 
very independent..mmg betul..tapi kalau terlebih indepent pun payah…..tapi mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik-adik kena control kena report kat diorang ) ..
   
ARAHAN 
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja dengan orang…ramai anak no 2 ni kerja sendiri   

PEMAAF & CARING
 tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jangan bg diorang marah….kalau depa marah faham sajer lah  

 PAKAIAN 
Nak ajer up to date…semua nak kemas....


p/s : yang tang degil, arahan dengan hitam/putih tu aku mengakulah aku ada.hahaha

5 comments:

ustazah konita said...

tang kedegilan 2 teserlah...haha

Izzah Derham said...

ohoho, kita samelah..hehe~~

Ilya Maisara said...

kompem! 99% huhuhu...

mrbohie said...

haha...btol2 same ngn diri aku lar acapp...

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : melasian77cs@gmail.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini

Post a Comment

"komen mengomen amalan mulia,
jom pakat tulis penuhkannya"

 
DE SOUZA CORNER © 2010 | Designed by Blogger Hacks | Blogger Template by ColorizeTemplates