Followers

::Raya Yang Bermakna::

Monday, September 13, 2010



Alhamdulillah, aku baru saja menjejakkan kaki ke KK
dari kundasang terus pi pasar filipin abg senior aku mau beli barang sikit
singgah UMS hantar member balik hostel
dan terus balik rumah mak cik senior aku rehat-rehat kejap
maka curik-curik mengupdate blog

raya tahun ni macam biasa aku beraya di Sabah lagi
kali ni Kundasang menjadi destinasi raya aku
rumah senior yang aku paling rapat
aku pergi dengan seorang member bangsa cina
nama dia Voon Hai Ming (nasib korangla kalau korang kenal atau tak)

dengan bertemankan bayu dari Gunung Kinabalu
aku gagahkan diri untuk menahan sebak di pagi raya (walamak,syahdu la pulak)
bangun pagi mandi sunat hari raya dengan air yang membeku
pastu pi solat sunat raya
yang bestnye member cina aku tu pun turut join sama 
dia ikut masuk dewan solat
solat pun ikut-ikut jugak
alhamdulillah

raya pertama hanya beraya di rumah sanak saudara senior aku yang terdekat je
raya kedua la paling raya sakan
hampir 10 buah rumah kami serbu
dari kundasang, inanam, tuaran, penampang
keluar jam 9 pagi balik jam 1 pagi
memang masyuk la
perut pun mengeluh terlampau penuh
kesimpulannya raya kali ni amat bermakna bagi aku
itu saja
layan je la gambar kat bawah ni..


aku dgn voon.belakang tu gunung kinabalu
aku dengan abg ejul
3 generation of aquaculture
tanak wagu kundasang
geng laki-laki
malu-malu lak
makan...
dan makan lagi
ada bakat ni...dslr pinjam je tu..
habis suda...


2 comments:

nur hidayah isa said...

asal tak balik...sedihnye...selamat ari rayer...

acap de souza said...

@nur hidayah isacbuk ngan fyp bah..huhu..samat raye gak

Post a Comment

"komen mengomen amalan mulia,
jom pakat tulis penuhkannya"

 
DE SOUZA CORNER © 2010 | Designed by Blogger Hacks | Blogger Template by ColorizeTemplates