Followers

::1 tahun +++::

Friday, September 17, 2010
salam...

baru sekejap tadi aku belek blog aku
samakun.blogspot.com
scroll punya scroll sampai la mata aku terlekat kat bahagian posting


aku dah mula rasa pelik, rasa sangsi
betul ke apa yang aku nampak ni?
posting yang paling bawah (yang terawal) adalah pada bulan OGOS 2009
sekarang dah bulan SEPTEMBER 2010
Subhanallah, dah setahun rupanya umur blog aku ni
boleh pulak tak sedar kan
ye la, nama pun pemalas tahap gaban itam
memangla baru sedar sebab jarang sangat update
tak boleh lawan blogger macam Zack zukhairi yang dah beratus post dy walaupun tak sampai setahun

sepanjang aku berblog ni rasanya dah 5 blog aku uruskan
2 blog peribadi, 3 blog program dan organisasi
setakat ni yang blog peribadi tu satu je masih bernyawa
yang lagi satu dah menjadi rumah tamu bagi lelabah membuat sarang

Alhamdulillah, banyak yang aku dapat sepanjang berblog ni
yang utamanya adalah berukhuwwah (persahabatan)
meskipun persahabatan maya ni takde la utuh sangat
tapi sekurangnya aku boleh kenal ramai lagi geng-geng yang punya minat sama dengan aku
amirah, blogger yang rajin berblog walking
bagi nasihat.
boleh jumpa balik geng-geng lama 

tapi yang amat la pentingnya
blog ni boleh jadi salah satu medium dakwah
meskipun kita menulis style cincai manepun
asalkan ada diselit pengajaran,kata2 hikmah, potongan hadis atau ayat al-quran
itu dikira juga sebagai dakwah
macam aku
aku lebih suka menulis style santai tanpa mengenepikan elemen dakwah tu sendiri
cara ni boleh attract orang baca lagi dan lagi posting kita tu...
sebab bagi orang Islam wajib bagi mereka untuk berdakwah
walau dengan apa jua cara sekalipun...

apapun ALHAMDULILLAH
aku masih diberi kekuatan mengupdate blog ni
moga usaha ini berterusan...


SELAMAT ULANGTAHUN HARI LAHIR BLOG KU!

3 comments:

amirah said...

weh tersipu2 malu aku...xsangka ada nama aku..hek2..
skg dh kurg BW..entri2 member2 pon xsmpat baca.apa2 pon jd blogger ni mmg satu pengalaman best dapat sampaikan suara kecil kita,dapat tmbah kawan w/pon di alam maya,yg penting tmbh ilmu.
~slmt ulgthun samakun.blogspot =)

acap de souza said...

@amirah
arigato gozaimasu amirah..hoho..jgn malu2..tambah2 lagi

Anonymous said...

persahabatan maya tak lah utuh sangat??? adakah benar pernyataan itu..... (^_^)

Post a Comment

"komen mengomen amalan mulia,
jom pakat tulis penuhkannya"

 
DE SOUZA CORNER © 2010 | Designed by Blogger Hacks | Blogger Template by ColorizeTemplates